Просмотр полной версии : "косметичний" ремонт топки грубки
Є грубка. топиться. Складена вже досить давно. Топка зроблена з вогнетривкої цегли.
В топці між цеглин повигорав розчин (підозрюю - глина). Чи можна провести косметичний ремонт топки (рукою я дістану практично до всіх проблемних місць, щоб зачистить і замазать). Сажі в зоні топки нема. Вона є далі і там стінки цілі. Якщо можна таке зробити - чим краще? Якою сумішшю. Звичайно, грубку краще було б перекласти, але, є кілька причин, щоб це не робити.
Глиною. Але путню глину потрібно знайти. Поки живем по закинутих, або давно не жилих хатах, то грубки частково перекладаємо і все замазуємо глиною. Кажуть щоб глина не тріскалась, як висихає, треба додавати трохи кизу. Але мажемо так. Час від часу місцями відвалюється...біля дверок частіше...приходиться домазувати. В цій місцевості нормальна глина темнокоричнева.
Щоб не трусити сажу під час топки до сухих соснових дров, що дали жар, додаємо мокрий дуб, акацію. Кажуть що мокрі картопляні очистки теж дають той ефект, що сажа виходить разом з вологою...тому палимо і очистки...можливо це міф...
Місця, де буде мазатись глина треба добре змочити водою...
Процес замазки. Дверок взагалі не було
https://slavuta-club.info/wp-content/uploads/pub/IMG_20230228_235101_038.jpg
Є готові суміші для грубок, камінів. А глина є всіляка, і не вся підходить, треба пробувати чи питати аксакалів.
В нашому випадку шукати спеціальні розчини довго, далеко і можливо що безрезультатно. Тому пробували місцеву глину. З двох варіантів матеріалу (глини) один підійшов ідеально - не тріскається і не висипається при повному висиханні.
Konstantin Kopeykin
01.03.2023, 18:44
Щоб не трусити сажу під час топки до сухих соснових дров, що дали жар, додаємо мокрий дуб, акацію. Кажуть що мокрі картопляні очистки теж дають той ефект, що сажа виходить разом з вологою...тому палимо і очистки...можливо це міф...
не миф! сделай не раз. удивишься
Г... Кажуть щоб глина не тріскалась, як висихає, треба додавати трохи кизу...
Для замазування всередині груби воно не потрібно, то додають для обмазки ззовні, краще тримає температурні коливання, типу як армування.
Якщо глина прям дуже тріскається можна додати трохи піску.
не миф! сделай не раз. удивишься
Ооо!
Просто кидати лушпиння з картохи у вогонь?!
Володимир
02.03.2023, 10:00
Я чогось завжди думав що волога навпаки сприяє осіданню сажі.
Після лушпиння котел зсередини стає білим. З'їдає сажу. Чи на весь димоход не знаю...
Вік живи, вік учись)
Треба спробувати
Володимир
03.03.2023, 10:10
Раз зачіпили цю тему то запитаю про засоби видалення сажі що пропонують в неті, в останніх 3-х метрах димоходу вмурована алюмінєва гофрована труба, чи не пошкодить цей засіб алюміній?
Принцип роботи каталізатора полягає в зміні хімічних властивостей сажі, яка стає рихлою і осідає. Варто відзначити що даний порошок допомагає при сильних забрудненнях стінок котла. Достатня кілька разів додати до палива універсальний очищувач SPALSADZ, після чого сажу можна буде набагато легше прибрати йоржем або щіткою. Каталізатор також забезпечує повне окиснення утворених залишків вуглеводнів, які згодом вигорають. Таким чином, відбувається зниження витрати палива. Детальніше: https://teploalliance.com/ua/p667556599-effektivnoe-sredstvo-dlya.html
https://images.prom.ua/1089468025_w640_h640_1089468025.jpg
Та х/з шо там в тому вихлопі! Попробувати нема на чому подібному, про люмень там не пишеться нічого?
Он, зіткнувся з тим, чого раніше не бачив- на коаксіальній трубі 2-хконтурника закріпив такий собі лоточок з нержавійки, по якому каплі конденсату і опадів відвів від стінки. Кілька місяців роботи і вся нержавійка стала іржавою... А вона, між іншим, з останків димохода камінної топки. Там просто сажа налипла, а тут отаке... Раніше такого не бачив. Газ інший став?
Так завжди було . Конденсат таких залишків горіння сам по собі агресивний.
Погугліть які тільки труби не монтують власники конденсаційних котлів... Стандартний сендвіч з нержавійки там взагалі не варіант
Всього по трошки: маю сусіда ,в центральній кімнаті стоїть булерян з плоскою поверхнею тип 00(я придбав такий,але більший,тип 01),у використанні у нього оце 4й рік,труба сендвич з нержавійки. Булерян працює в перехідний сезон до -4.5 градусів,
далі газовий котел.
Рекомендує тільки сухі дрова(з вулиці заносить в стійку до булеряну за 2- 3 дні),якщо "різні"(дошки піддони старі віконні рами обріз дсп)-- то після 15 - 20 хвилин розпалу сипе повну ложку солі,або сухі картопляні очистки.
Сажа висипаеться при легкому постукуванню по димарю(ще раз-труба сендвич з нерж.),і все
OL_75- а якого ж дябла їм подати- з платини??? Шо робити, коли штатний випуск котла тю-в-тю дорівнює товщині стіни і отой випуск попадає точно по стіні і починає паскудити вже по ній з соплями взимку і розводами? Додатковий "удлинитель"- продовжувач коштує всього нічого- біля 2000 грн за 600 мм.
У сусіда номер 2,вже років сім твердотоп з водяним контуром+газкотел.
Площа будинуку і режим більш напруженний і йде в топку все підряд.
Димар сендвіч нерж,чистять йоршами 2-3 рази на місяць,але весь липкий кокс не відідрати,навідь у твердотопі.Запах у котельні-ще той.
Привозив йому з роботи(нам давали для проби у кліентів,чи стоїть цим торгувати) засіб від сажі по типу того фото якого викладував Володимир
Через місяця півтора проби сказали ,що при користуванні з початку експлуатації -доцільно,а у них тільки сажовий осад меньш липкий став і трохи легше чистити.
Та х/з шо там в тому вихлопі! Попробувати нема на чому подібному, про люмень там не пишеться нічого?
Он, зіткнувся з тим, чого раніше не бачив- на коаксіальній трубі 2-хконтурника закріпив такий собі лоточок з нержавійки, по якому каплі конденсату і опадів відвів від стінки. Кілька місяців роботи і вся нержавійка стала іржавою... А вона, між іншим, з останків димохода камінної топки. Там просто сажа налипла, а тут отаке... Раніше такого не бачив. Газ інший став?
Може бути і газ і точка роси.
Як нас вчили - конденсат при згоранні газу ,це слабка суміш сірчаної та азотної кислоти
особливо страдають теплообмінники вироблені з спецнержавйки в конденсаційних котлах,при незначних змінах роботи в камері згорання вони виходять з ладу(про іх ціну взагалі мовчу))
хм, оце ближче до тіла- перший Віссманн був звичайний, все було в нормі, а от другий- конденсаційний, мабуть тут і всі проблеми.
А точка роси- х/з, море під боком, вітри, те-се..., різниця на відстані в 60 км. в бік материка вже велика- в Роздільній може лежати сніг, в Одесі соловей співає, або навпаки, як вітер повернув.
хм, оце ближче до тіла- перший Віссманн був звичайний, все було в нормі, а от другий- конденсаційний, мабуть тут і всі проблеми.
А точка роси- х/з, море під боком, вітри, те-се..., різниця на відстані в 60 км. в бік материка вже велика- в Роздільній може лежати сніг, в Одесі соловей співає, або навпаки, як вітер повернув.
Якщо ваш котел конденсаційний(ну не знав я) ,то вихлоп повинен будти задраний ВВерх від горизонту(на градуси які вказані в інструкції по монтажу)конденсат стікає назад в камеру і в дренажний злив.
Якщо традиційний,то труба вниз на 2-5 градусів,і бува капає,трохи :).
Все навпаки,і це важливо для стабільності довготривалої роботи.
пс.ранні моделі конденсаційних котлів кожен рік підстраювали під газ аналізаторами(така хрень(в декілька тис долярів) в чемоданчику ми їх брали тільки на 1й пуск,бо в колеги стирили і пришлось платить),роздруковує чек з параметрами згорання,вклеювалось в гарантійку)
Ага- і нахил зробили як треба, і тест робили двічі, але робили не взимку.
OL_75- а якого ж дябла їм подати- з платини??? Шо робити, коли штатний випуск котла тю-в-тю дорівнює товщині стіни і отой випуск попадає точно по стіні і починає паскудити вже по ній з соплями взимку і розводами? Додатковий "удлинитель"- продовжувач коштує всього нічого- біля 2000 грн за 600 мм.
У вас конденсаційний котел? Так то зовсім інша справа. Труби там коштують як крило літака, це правда. А конденсат там це звичайна справа.
Ага- і нахил зробили як треба, і тест робили двічі, але робили не взимку.
щось не сходиться.
в конденсацйному котлі не нахил труби,а підйом,вона дивиться вгору і конденсат тіче назад у камеру, може ще задрати вверх(було,що монтажники виставили задули піною,висохло,а воно собака стало вниз капати,повело),перевірити... ну не повинно з неї тікти наружу хати..(
економний режим котла в опаленні ,щось до 40 градусів теплоносія,типа тепла підлога,тоді він в камері плаче наче кабан .
якщо топити на стару систему (вищою температурою) то кпд і процес як у традиційних котлів.
там багато чинників,включаючи наладка оборотів вентилятора подачц газу , для мінімуму вуглекислоти при горінні.
треба нормального майстра по конденсатникам, по місцю дивитись легше чим догадуватись,,
Правильно- нахил в бік котла є, перевіряли при монтажі і пізніше, піни нема, одна мінвата плюс клин, але на всій трубі на вихлопі збираються каплі і течуть по стіні.
Так,цікаво.
точка звідки капае,тіче конденсат,
завжди ,чи при,скажімо нагріву води гвп.
може фото,димохід від котла в стіну,та зовні.
зараз тяжко найти майстра заточенного на конденсаційники(в основному робить котел-аби робив),але ще зосталось трохи колег які заточені по цим котлам.
Може,як завжди в цих ділах є проста річ,яку вже дослідили.
дистанційно тяжко,по місцю може зовсім фігня,треба пощупати,але трохи більше инф,можна вайбер пм.
Правильно- нахил в бік котла є, перевіряли при монтажі і пізніше, піни нема, одна мінвата плюс клин, але на всій трубі на вихлопі збираються каплі і течуть по стіні.
Всередину, "як по книзі" конденсат стікає?
Так,цікаво.
точка звідки капае,тіче конденсат,
завжди ,чи при,скажімо нагріву води гвп.
може фото,димохід від котла в стіну,та зовні.
зараз тяжко найти майстра заточенного на конденсаційники(в основному робить котел-аби робив),але ще зосталось трохи колег які заточені по цим котлам.
Може,як завжди в цих ділах є проста річ,яку вже дослідили.
дистанційно тяжко,по місцю може зовсім фігня,треба пощупати,але трохи більше инф,можна вайбер пм.
Робили офіційні фірмачі ВІССМАНН спочатку установку, потім сервіс через рік з продовженням гарантії на рік.
От заглянути в трубу руки не дійшли- куди там конденсат тече. Гляну, заодно і нахил труби перевірю.
Просто з моменту установки нічого не помінялось, окрім того, шо замість лотка з пластика поставив аналогічний по формі з шматка нержавійки, з якої роблять димоходи камінів і т.п., в Йопіцентрі, куплені для камінної топки.
Раз заговорив про Віссманн- є всілякі живі запчастини та вузли старого Вітопенд, мо' кому треба?
Володимир
06.03.2023, 10:27
Робили офіційні фірмачі ВІССМАНН спочатку установку, потім сервіс через рік з продовженням гарантії на рік.
От заглянути в трубу руки не дійшли- куди там конденсат тече. Гляну, заодно і нахил труби перевірю.
Просто з моменту установки нічого не помінялось, окрім того, шо замість лотка з пластика поставив аналогічний по формі з шматка нержавійки, з якої роблять димоходи камінів і т.п., в Йопіцентрі, куплені для камінної топки.
Раз заговорив про Віссманн- є всілякі живі запчастини та вузли старого Вітопенд, мо' кому треба?Хотів висловити теорію, але доки дійшли руки до написання, схоже що ви останнім повідомленням її підтвердили. Я так розумію що від котла йде суцільна металічна конструкція у вигляді димоходу. Враховуючи те що метал димоходу відрізняється від металу котла, то утворюється гальванічна пара, в якості електроліту в якій виступає конденсат, тому на слабшому металі появляється корозія. Замінивши пластикову трубу на металічну, ви замкнули електричне коло, звідси і корозія.
Можна зробити експеримент, поставити назад пластикову трубу, але кинути в середину вологу ганчірку щоби з"єднати котел з димоходом, а потім тестером поміряти напругу між котлом і димоходом. Можливо зразу не буде напруги, але коли ганчірка просочиться конденсатом, думаю напруга буде 100%.
Ні, вихлопна і впускна- коаксиал і в старому, і новому, на відміну від старого котла, таки пластикова цілком, штатна. Пара між полімерними трубами та лотком довжиною 100 мм, хай 150, який стирчить зі стіни??? Ні, не вірю.
Ухил труби таки в бік котла- щойно перевірив ватерпасом(як колись казали).
Зараз на вулиці десь +6...С, на внутрішній поверхні випускної труби, скраєчку- краплі води, які потім сопливлять на стіну, коли нема лотка хоч на 100 мм.
kudrik64
06.03.2023, 18:10
Васильевич, вот читаю что капает из внутренней трубы на улицу.
Так может там, в соединении "колено-верт.труба" есть негерметичность?
Типа , что верт.труба надета на колено сверху. А должно было бы всталяться внутрь колена? Т.е.мне неясно, как оно стекает на улицу - через какую/такую щель??
По поводу того явления, что "ржавеет" нержавейка. Есть условия(техн. обоснованные), при которых нержа гниёт. Титан , кстати тоже гниёт в этих условиях(у меня так и был такой случай).
Это влажность, без доступа кислорода к поверхности нержи/титана.
Т.е. вода должна быть типа мёртвой-болотной. Или вода, изначально - хоть и живая, но поверхность металла покрыта непроницаемым липким-клейким-желеобразным налётом из побочных осадков....
Сергей, там все сугубо штатное, из комплекта котла- колено-переход от верт. канала котла на горизонтальный с выходом на улицу. Никакой самодеятельности, я жеж писал- установка хвирмой штатным набором с тестами и гарантией.
Ну да хрен с ним, хороший стук себя покажет. В данном случае возмутила нержавейка- падла. Перед нею был лоток из оцинковки, та ваааще облезла за неделю, но с ней проще- современная и ветра боится.
Ладно, мужики, скоро лето- прорвемсу!
Я не спеціаліст, але ставлю на те що причина в не вірному нахилу труби. Ось цей момент що конденсат саме з парів згоряння опиняється на зовнішній стіні, як на мене свідчить саме про це. Присутність самого конденсату в таких котлах це нормальне явище, але текти повинно в іншу сторону. Не уявляю як конденсат може рухатися вверх проти сили тяжіння.
Зі. Васильович, а могло статися, що до цього котел експлуатувався в режимі більших температур і конденсату не було, проблема просто не проявляла себе?
Більше 60, як і ракомдує фірмова книга для оптимальної економії газу, не було- зима, слава богу була тепла. Ще раз- ухили в бік котла є, рівень(ватерпас) показав більше одного градуса. Мало? А скільки- 10, 30, 45?
kudrik64
06.03.2023, 20:45
скорее всего(учитывая , что котел конденсатный и влажность морская ---- то стекает на улицу конденсат по наружной стенке внутренней жаровой трубы....
уклон вверх от 3-х градусов.
чудово ,що наповнювач біля туби мягкий,тож кілочком можливо підбть пару градусів вверх.
обоязково слідить щоб сифон зливу конденсату з камери згорання котла був чистий.
Всередину, "як по книзі" конденсат стікає?
Більше 60, як і ракомдує фірмова книга для оптимальної економії газу, не було- зима, слава богу була тепла. Ще раз- ухили в бік котла є, рівень(ватерпас) показав більше одного градуса. Мало? А скільки- 10, 30, 45?
Ось там вище задавав питання.
Канал зливу перевірю, але якби був забитий, десь би витекло з котла за цей час.
Про ухил писав.
Канал зливу перевірю, але якби був забитий, десь би витекло з котла за цей час.
Про ухил писав.
Робив вже давно техобслугу иммергас 50 квт(роки 4 туди ніхто не заглядував) . Коли відкрив камеру був мало сказати здивовний ,при забитому геть сифоні рівень конденсату доходив до практично до полумя,нічого візуально не текло з котла.
Власник тільки жалівся про різні хлопки при запуску.
Думаю що конденсат просто википав з камери як з кастрюлі.
В таких котлах бажано камеру чистити(промивати)раз на рік.
В традиційних турбованих там простіш,і після 5 років бувало всередині майже нормально.
Добрався таки до вихлопної котла. Нахили труби всередину, як і має бути, десь 4...5 градусів. На "стелі" вихлопної труби маса капель конденсату, і тримаються вони там дякуючи поверхневому натягу рідини до пластика- я так думаю!, обидва канали чисті.
Той лоток, шо був з кит. нержавійки, весь став іржавий. Замінив на аналогічний по хвасону з пластикової каналізаційної труби діам. 100 мм. Подивлюсь.
Кудрик має рацію в тому, шо клімат у нас приморський- сильні вітри, особливо паскудні від москалів- Пн, Пн/Зх і на ту стіну і виходить труба, а до лиману 500 метрів, до моря 2000.
Найгірше, правда вже давно не було- вітер овер 20 м/с при мінус 10 і нижче, плюс вологість. В перші роки, поки не зробив захист над штатним вихлопом, бувало так, шо котел вимикався.
Залишається питання як конденсат опиняється назовні долаючи уклон труби?
Він не назовні, він висить на внутрішній поверхні внутрішньої- стелі випускної труби. Жаль, фото не можу викласти. А той, шо на нижній, скоріше всього тихенько стікає в котел.
Додам- при тому тиску вихлопу, який є при роботі котла, якось не віриться, шо оті каплі, навіть при штатному ухилі труби, потечуть проти вітру. Перестало дути, конденсат тут же зібрався в краплі і тримається х/з скільки, потім падає вниз. Нема лотка- на стіну, бо там в штатному монтажі всього 4...5 см, є лоток- подалі.
Час 13.32, вітер Пн-Зх, десь за 10 м/с, котел працює, на стелі випускної- чисто, капель нема, на бокових поверхнях- невеликі краплі, кудись стікають. Довший лоток працює- на стіні під трубою чисто.
Konstantin Kopeykin
13.03.2023, 06:51
Ооо!
Просто кидати лушпиння з картохи у вогонь?!
да. только одного раза мало. сделай "процедуру" раз пять в неделя\две
vBulletin® v3.8.6, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot