RaceFace
16.09.2008, 18:58
Через такий тюнінг проходили одиниці власників ВАЗів та ЗАЗів, а ті що проходили вибирали в основному простіший шлях – встановлювали передній супорт від ВАЗ-2108 або ОКА, там і різьба на трубках підходить і запчастини дешеві... але і проблем потім відгрібали по повній, зокрема перегальмовування задньої вісі навіть на непритертих колодках і штатному регуляторі гальмівних зусиль і відсутність «цивільного», тросового ручника. Є ще готові комплекти на ВАЗ «для лінивих» ціною близько 500 умовних але я це вважаю здирництвом.
Я, як завжди «не искал легких путей», а вирішив підійти до справи грунтовніше.
Вище я писав про пошуки супортів, в результаті зупинився на машинках Лукас від Пасата\Ауді А6 (1997-2004 рр. випуску). За 100 умовних прикупив вживані. До них потім взяв гальмівні шланги, колодки, головки з різьбою від залізних гальмівних магістралей Пасата В3. Зробив креслення на основі ступиці ВАЗ, балки ЗАЗ та посадочного розміру скоби супорта Лукас.
Токар 2 тижні (!) точив простий перехідник для кріплення супорта, в результаті чого робота стояла.
Тепер по суті: на моїй задній балці 4 (!) перехідника 2 на ступиці від 8-ки і 2 на супорта. Нижче на фотках бачите загальний вигляд і порядок встановлення.
На задню ступицю ВАЗ 2108 натягаємо передній гальмівний диск від того ж ВАЗа, попередньо розточивши внутрішній діаметр диска до 58 мм. Можна і ступицю сточувати але диск простіше як на мене. Крім того, якщо диск новий то треба буде розширити скобу, на якій сидить супорт, ВАГівський диск тонший від ВАЗівського.
Для того щоб скоба супорта обіймала диск рівно з обидвох сторін точимо дистанційні шайби розміром 10х20х30 мм.
Відрізаємо з рідних гальмівних магістралей головки з різьбою і засовуємо на магістралі головки від Пасата, беремо розвальцовочний інструмент і робимо так щоб трубка була придатна для закручування у гальмівний шланг Пасата\Ауді А6.
Ніби все.
Робота зайняла 3 дні або 27 годин якщо рахувати точно.
Знизу в Таврії тісно. Супорт розрахований під колісний диск розміром R15 і далі.
До моменту коли я натягав колеса і розумів що R13 на ці супорта не натягнеться, вухо для ручника на супорті впиралось в амортизаторну стійку, це означало що по мірі зносу колодок супорт не відцентрується на диску (до чого призведе, думаю, всі здогадались). Цю проблему я вирішував перед сном, 3 години уявляв машину знизу і шукав вихід (хворий, знаю).
А вихід був простий – болгарка і підгинання вуха. Тепер спокій. Перед тим я навіть перекидав супорта з лівого на правий але тоді місце, де вкручується гальмівний шланг впиралось в кут балки, де кріпиться ступиця. Там різати я не наважився.
Давши простір для руху супорта я заспокоївся, доки не почав натягати колеса...
Скоба супорта має ребра. ХЗ для чого але має. Диск у мене 13-ка. Лунали пропозиції поставити 14-ку але відхилялись зразу. Де наша не пропадала! Болгарка є!
«Знімаю» ребра, «полегшив» супорт зверху десь на 1 см. Ця робота зайняла 2 дні бо кругів на болгаку було 2 і ті лисі, точив такими огризками що майже не було видно різниці між колом на болгарці та гайкою, яка його кріпить. Міцність скоби не постраждала оскільки запас товщини там ого-го. Після зточування прийшлось малювати супорта наново, знову грунтувати і зверху фарбою.
Ручник у мене тросовий, від Гольфа II GTI. Як ви вже здогадались він не підходить на Таврію (рідний трос суцільний, у ВАГів 2 окремих) Як потім виявилось, можна було шукати просто трос, кріплення виготовляв сам як на саму ручку ручника, так і на супорт. Але малята, який тепер ручник... 2 «щелчка» і машину не зрушиш!!! А головне що кінець постійним підтягування троса! По-перше якість Гольфівського (3 пластикових «опльотки» і людська сталь), по-друге шток ручника на цих супортах сам центрується по мірі зносу колодок!
Троси, звичайно ж, довгі. Ріжем з кінця, там де головки для кріплення в скобу ручника. Купляємо «цивільні» зажими троса у формі літери U з гайками на верхніх кінцях та пластиною яку вони стискають і кріпим на тросі у потрібному місці. Готово, насолоджуємось!
Тепер враження.
Консерватори, ті, хто кричать що барабани не поступаються в якості гальмування дискам можуть йти в сад! У мене стояли барабани від 8-ки які були з самого початку розраховані під тяжчу машину (порівняння: Таврія важить 730, 9-ка - 1090 кіло) і вони гальмували прогнозовано тільки коли сухі і холодні. У них характеристики гальмування не лінійні через те що нагріваються і «пливуть», а коли вологі то дуже «цупкі» і перегальмовують доки не підсохнуть. Крім того діставав писк в сиру погоду.
Тепер, коли я тисну педаль я відчуваю що рідина в ту саму мить в камері супорта, педаль інформативна незважаючи на те що диски і колодки не докінця притерті (близько 3\4 контакт колодки з диском). Я відчуваю як машина присідає коли гальмувати «в підлогу», машина не клює носом в момент повної зупинки, вона просто піднімається всім кузовом від землі, оскільки гальмують всі 4 колеса. Це таке враження як коли затягнути ручник на ходу – авто сідає задом. Тут схоже, тільки сідає весь кузов.
Педаль «ловить» високо, незважаючи на те, що ГТЦ рідний і витискає менший об»єм рідини (перед – супорта ВАЗ). Крім того, система була «осушена» і заповнена наново свіжою рідиною.
Морально я готуюсь до певного перегальмовування задньої осі після повної притирки гальм. Але воно якщо і буде то буде незначним бо супорт розрахований під задню вісь – має малі колодки та малий діаметр поршня. Вихід є або в підпилюванні колодок або у встановленні регулятора від ВАЗ 2101 або 2108 (Таврія такого «девайсу» не має з заводу). Роботи на годину з перекурами.
П.С. Рекомендується до встановлення бажаючим для покращення гальмівних якостей.
Автор не несе відповідальності за можливі негативні наслідки після встановлення схожих конструкцій іншими руками. Пам»ятайте, що втручання в гальмівну систему автомобіля заборонено ПДР.
Я, як завжди «не искал легких путей», а вирішив підійти до справи грунтовніше.
Вище я писав про пошуки супортів, в результаті зупинився на машинках Лукас від Пасата\Ауді А6 (1997-2004 рр. випуску). За 100 умовних прикупив вживані. До них потім взяв гальмівні шланги, колодки, головки з різьбою від залізних гальмівних магістралей Пасата В3. Зробив креслення на основі ступиці ВАЗ, балки ЗАЗ та посадочного розміру скоби супорта Лукас.
Токар 2 тижні (!) точив простий перехідник для кріплення супорта, в результаті чого робота стояла.
Тепер по суті: на моїй задній балці 4 (!) перехідника 2 на ступиці від 8-ки і 2 на супорта. Нижче на фотках бачите загальний вигляд і порядок встановлення.
На задню ступицю ВАЗ 2108 натягаємо передній гальмівний диск від того ж ВАЗа, попередньо розточивши внутрішній діаметр диска до 58 мм. Можна і ступицю сточувати але диск простіше як на мене. Крім того, якщо диск новий то треба буде розширити скобу, на якій сидить супорт, ВАГівський диск тонший від ВАЗівського.
Для того щоб скоба супорта обіймала диск рівно з обидвох сторін точимо дистанційні шайби розміром 10х20х30 мм.
Відрізаємо з рідних гальмівних магістралей головки з різьбою і засовуємо на магістралі головки від Пасата, беремо розвальцовочний інструмент і робимо так щоб трубка була придатна для закручування у гальмівний шланг Пасата\Ауді А6.
Ніби все.
Робота зайняла 3 дні або 27 годин якщо рахувати точно.
Знизу в Таврії тісно. Супорт розрахований під колісний диск розміром R15 і далі.
До моменту коли я натягав колеса і розумів що R13 на ці супорта не натягнеться, вухо для ручника на супорті впиралось в амортизаторну стійку, це означало що по мірі зносу колодок супорт не відцентрується на диску (до чого призведе, думаю, всі здогадались). Цю проблему я вирішував перед сном, 3 години уявляв машину знизу і шукав вихід (хворий, знаю).
А вихід був простий – болгарка і підгинання вуха. Тепер спокій. Перед тим я навіть перекидав супорта з лівого на правий але тоді місце, де вкручується гальмівний шланг впиралось в кут балки, де кріпиться ступиця. Там різати я не наважився.
Давши простір для руху супорта я заспокоївся, доки не почав натягати колеса...
Скоба супорта має ребра. ХЗ для чого але має. Диск у мене 13-ка. Лунали пропозиції поставити 14-ку але відхилялись зразу. Де наша не пропадала! Болгарка є!
«Знімаю» ребра, «полегшив» супорт зверху десь на 1 см. Ця робота зайняла 2 дні бо кругів на болгаку було 2 і ті лисі, точив такими огризками що майже не було видно різниці між колом на болгарці та гайкою, яка його кріпить. Міцність скоби не постраждала оскільки запас товщини там ого-го. Після зточування прийшлось малювати супорта наново, знову грунтувати і зверху фарбою.
Ручник у мене тросовий, від Гольфа II GTI. Як ви вже здогадались він не підходить на Таврію (рідний трос суцільний, у ВАГів 2 окремих) Як потім виявилось, можна було шукати просто трос, кріплення виготовляв сам як на саму ручку ручника, так і на супорт. Але малята, який тепер ручник... 2 «щелчка» і машину не зрушиш!!! А головне що кінець постійним підтягування троса! По-перше якість Гольфівського (3 пластикових «опльотки» і людська сталь), по-друге шток ручника на цих супортах сам центрується по мірі зносу колодок!
Троси, звичайно ж, довгі. Ріжем з кінця, там де головки для кріплення в скобу ручника. Купляємо «цивільні» зажими троса у формі літери U з гайками на верхніх кінцях та пластиною яку вони стискають і кріпим на тросі у потрібному місці. Готово, насолоджуємось!
Тепер враження.
Консерватори, ті, хто кричать що барабани не поступаються в якості гальмування дискам можуть йти в сад! У мене стояли барабани від 8-ки які були з самого початку розраховані під тяжчу машину (порівняння: Таврія важить 730, 9-ка - 1090 кіло) і вони гальмували прогнозовано тільки коли сухі і холодні. У них характеристики гальмування не лінійні через те що нагріваються і «пливуть», а коли вологі то дуже «цупкі» і перегальмовують доки не підсохнуть. Крім того діставав писк в сиру погоду.
Тепер, коли я тисну педаль я відчуваю що рідина в ту саму мить в камері супорта, педаль інформативна незважаючи на те що диски і колодки не докінця притерті (близько 3\4 контакт колодки з диском). Я відчуваю як машина присідає коли гальмувати «в підлогу», машина не клює носом в момент повної зупинки, вона просто піднімається всім кузовом від землі, оскільки гальмують всі 4 колеса. Це таке враження як коли затягнути ручник на ходу – авто сідає задом. Тут схоже, тільки сідає весь кузов.
Педаль «ловить» високо, незважаючи на те, що ГТЦ рідний і витискає менший об»єм рідини (перед – супорта ВАЗ). Крім того, система була «осушена» і заповнена наново свіжою рідиною.
Морально я готуюсь до певного перегальмовування задньої осі після повної притирки гальм. Але воно якщо і буде то буде незначним бо супорт розрахований під задню вісь – має малі колодки та малий діаметр поршня. Вихід є або в підпилюванні колодок або у встановленні регулятора від ВАЗ 2101 або 2108 (Таврія такого «девайсу» не має з заводу). Роботи на годину з перекурами.
П.С. Рекомендується до встановлення бажаючим для покращення гальмівних якостей.
Автор не несе відповідальності за можливі негативні наслідки після встановлення схожих конструкцій іншими руками. Пам»ятайте, що втручання в гальмівну систему автомобіля заборонено ПДР.