10.10.2018, 20:02
|
#10
|
♂
Адрес: Запорожье
Сообщений: 14,132
Длина: 66230мкм
|
У нас скинули
Цитата:
Коментар:
В сфері пального та енергоносіїв вцілому, Україна залишається імпортно залежною країною, тому на ціни пального на заправках прямо впливають світові показники цін на нафту та макроекономічні показники України, такі як: курс гривні до іноземних валют, темп інфляції на роботи послуги та інші.
Порівнюючи Вересень 2018 з попереднім роком, світові ціни на нафту виросли на понад 40% з близько 55,5 $/барель (в Вересні 2017) до понад 79 $/барель (в Вересні 2018). Відповідно закупівельна ціна на імпортне пальне виросла на +25% для бензинів та на +30% для дизелів.
В свою чергу, макроекономічні показники не покращилися: Курс гривні до долара виріс на 2 гривні за долар (+8%), курс гривні до євро - на 1,75 (+5,5%), іфляція цін виробників майже +20%. Відповіно ростуть всі складові ціни на пальне - інфляція заробітних плат та суттєве підвищення державою цін на комунальні послуги спричинили значний ріст експлуатаційних витрат АЗК. А підвищення державою тарифів на ж/д перевезення - відобразилося в значному рості логічтичних витрат.
Стабільністю відзначається і ріст державних податків в ціні пального. У Вересні 2018 в кожному літрі бензину близько 11,5 грн податків (акциз та ПДВ) та в кожному літрі дизелю близько 8,8 грн податків, заплачених державі при імпорті (проти близько 10,3 грн для бензинів та 7,6 грн для дизелів в Вересні 2017).
Ціна на АЗК виросла разом з собівартістю: на 25% для бензинів (з 27,2 в Вересні 2017 до 33,8 в Вересні 2018) та на +30% для дизелів (з 24,2 в Вересні 2017 до 31,3 в Вересні 2018). Також пропорційно виросли і акційні знижки клієнтам.
Як результат, остаточна маржа оператора АЗК, після вирахування всіх складових собівартості та експлуатаційних витрат, в Вересні 2018 залишилась на рівні 1,5 грн/л для бензинів-дизелів, як і в Вересні 2017, незважаючи на темп інфляції в Україні.
Якщо подивитися ширше, при падінні світових цін на нафту з 100 $/барель в 2014 до 45 $/барель в 2016, держава зберегла свої надходження в казну декількаетапно підвищуючи імпортні акцизи на пальне, вводячи роздрібний акциз, який потім добавили в імпортний. Для бензинів це підвищення склало +50% - з 198 $/т в 2014 до 213,5 $/м3 (≈285 $/т) сьогодні, тоді як для дизелів це підвищення склало понад 3,5 рази: з 46 $/т в 2014 до 139,5 $/м3 (≈166 $/т) сьогодні!
Звичайно це підвищення акцизів повністю пересідало в ціну на АЗК. При поточних цінах на нафту понад 80 $/барель і очікуваннях про можливе відновлення до 100$/барель такі ставки акцизу занадто сильно завищують ціну пального для споживачів на користь податків в державну казну.
|
|
|
0 (0)
|